Tuesday, February 8, 2011

French Newbies

Holololo

Saya nak cakap : SAYA SUKA BAHASA PERANCIS DAN SAYA MASIH DALAM PROSES BELAJAR NAHU DAN TATABAHASA BAHASA INDAH INI.
Kalau saya post entri dalam tulisan french dan banyak salah, sila beritahu saya. Dan thanks Bebi tegur saya banyak salah dalam entri Je m'appelle Nora. :)

Jadi, jika siapa siapa sudi mengajar saya, membimbing saya, menjadi mentor mentel saya, saya lagi suka ok.
Oh,saya bagi video ini dan mari karaoke lgu french sama sama ya





Quand j'aurais tout compris tout vécu d'ici bas,
Quand je serais si vieille que je n'voudrais plus d'moi,
Quand la peau de ma vie sera creusée route et de traces et de peines et de rires et de doutes ,
alors je demanderais juste encore un minute.

Quand il n'y aura plus rien qui chavire et qui blesse,
Et quand même les chagrins auront l'air d'une caresse,
Quand je verrai ma mort juste au pied de mon lit
Que j'la varrai sourire de ma si petite vie
Je lui dirai "écoute laisse moi juste une minute"
Juste encore une minute,
juste encore une minute
Pour me faire une beauté ou pour une cigarette
Juste encore une minute,juste encore une minute
Pour un dernier frisson ou pour un dernier geste
Juste encore une minute,juste encore une minute
Pour ranger les souv'nirs avant le grand hiver
Juste encore une minute,
Sans motif et sans but...

Puisque ma vie n'est rien alors je la veux toute,
Toute entière,tout à fait et dans toutes ses déroutes,
Puisque ma vie n'est rien alors j'en redemande,
je veux qu'on m'en rajoute,
Soixantes petites secondes pour ma dernière minute.

4 comments:

c!k baBy said...

nnt la biler2 aku free aku ajar kau.
heee.
tp aku tak la terer pon.
tp bole la sikit2.

aku ajar tgk buku skali.
hee :)

c!k baBy said...

jgn terpedaya sgt dengan google translate tu.
kdang2 tak betol pon bende alah tu.
heee.

p aa tgk kat blog aku.
hahaha.
ade video aku belakon ckp france.

nora dora said...
This comment has been removed by the author.
nora dora said...

kimak punya google translate
tapi aku tak pakai pun
sbb aku tahu hampeh
salah ja semua
aku pakai translate kt link lain
orait2
aku da tgk da ituhari
tapi tak tgk smapai habis
hehehe